Experiența mea cu microdermabraziunea

Întotdeauna am preferat să îmi îngrijesc singură pielea acasă, fără prea multe vizite la salonul cosmetic. Aveam tenul fără probleme, așa că de ce aș avea nevoie - îmi ziceam eu în gând. Well, părerea mea s-a schimbat drastic acum vreo 6 ani când, pe baza stresului și schimbării climei (mă mutasem într-o altă țară), tenul meu a avut o explozie de acnee. Nici în ziua de azi nu știu exact ce a cauzat toată treaba, dar mi-a fost foarte greu să revin la "tenul meu de porțelan". Am reușit să scap de acnee după vreo 2 ani de la revenirea mea în țară, iar tenul meu a redevenit, în mare măsură, unul fără probleme. Am rămas, totuși cu un ten dezechilibrat, mixt și sensibil. Încă mă lupt cu el, înceercând să găsesc echilibrul perfect între un ten deshidratat și un ten care produce sebum în exces. Plus de asta, am rămas cu tenul ușor pătat de la toată nebunia prin care a trecut.  

Cel mai recent, de când cu pandemia, tenul meu a devenit incredibil de tern.  Parcă-și pierduse toată luminozitatea, cu toate că, atunci când eram afară, strălucea ca un bec de la cât transpiram în soare. 

De ce vă spun toate astea? Pentru că recent am încercat pentru prima dată microdermabraziunea și vreau să vă povestesc câte puțin din experiența mea cu acest procedeu, iar toate detaliile astea sunt importante. 

Ce e microdermabraziunea?

Pe scurt: E un tratament cosmetic de exfoliere.
Pe lung: E o procedură non-invazivă prin care exfoliezi primul strat de piele (celule moarte), iar asta te ajută să minimizezi aspectul petelor pigmentare, a ridurilor și conferă tenului luminozitate. Procedura e realizată cu ajutorul unui instrument special, cu capete de diamant și aspirare, iar rezultatul include un număr destul de mare de beneficii, precum:

- uniformizarea texturii pielii,
- îndepărtarea punctelor negre și al impurităților din pori
- reducerea vizibilității ridurilor fine
- reducerea vizibilității petelor pigmentare și ale cicatricilor cauzate de acnee

Am găsit și un video care explică foarte mișto ce e microdermabraziunea, în cazul în care vă întrebați încă. Îl puteți viziona aici.

Acest tratament cosmetic nu doare și are efecte imediat vizibile. Cu toate astea, este un procedeu realizat doar în saloane. 

Experiența mea cu microdermabraziunea

Mna bun, acum câ am stabilit ce e și la ce folosește microdermabraziunea, pot să vă povestesc puțin despre experiența mea cu procedura asta, pentru că recent am avut parte de o primă sesiune de microdermabraziune la Centrul de Frumusețe Farmec.  



Cum ziceam mai sus, mă plângeam în ultima vreme de un ten lipsit de viață, așa că atunci când cei de la Farmec m-au invitat la Centru să îmi aleg un tratament cosmetic, mi-am îndreptat atenția automat spre microdermabraziune, în speranța că îmi va lumina tenul. Să vă spun cum a decurs totul:


👈Așa îmi arăta tenul chiar înainte să ajung la Centrul de Frumusețe Farmec. 

Am ajuns la salon cu câteva minute înainte de programare, am completat formularul pe proprie răspundere că nu am avut simptome asociate cu Covid-19  (eu îi spun formularul pandemie), iar apoi am intrat în camera unde urma să aibă loc tratamentul. M-a preluat Andreea, una dintre specialștii de acolo și-am început să vorbim puțin despre tenul meu și obiceiurile mele de îngrijire. 

I-am spus exact ce produse folosesc, cât de des și de ce cred că îmi sunt bune sau nu. Apoi mi-a inspectat tenul mai atent și mi-a zis ce fac bine și ce-aș putea îmbunătăți. A fost o experiență eye opening pentru mine, pentru că, se pare, foloseam exfolianți chimici mult prea des.



În fine, i-am povestit Andreei toate problemele tenului meu și de ce am hotărât să dau o șansă microdermabraziunii, iar ea mi-a explicat cum vom proceda în cursul tratamentului:

👉  prima dată mi-a curățat tenul de impurități& sebum.
👉  a folosit apoi un peeling enzimatic, pe care l-a lăsat să acționeze pe ten cam 10 minute, după care l-a îndepărtat cu apă călduță și cotonete. 
👉  a urmat procedeul de microdermabraziune. Am simțit o ușoară abraziune pe ten, iar unele zone au fost mai sensibile decât altele (spre exemplu, obrazul stâng a fost mult mai sensibil decât obrazul drept sau fruntea 🤷🏼‍♀️). Aparatul a fost plimbat pe întreagă suprafața tenului meu, pentru a îndepărta celulele moarte și impuritățile adânci. Pentru ca instrumentul să acționeze cât mai bine,a cesta creează și un vid pe piele (aspirare) pentru a menține pielea întinsă pe porțiunea unde intră ân contact cu capătul abraziv. 
👉  apoi, mi-a hidratat tenul cu o cremă hidratantă, făcându-mi și puțin masaj facial.
👉  am încheiat tratamentul cu aplicarea unei măști potrivită nevoilor mele (hidratare). 


Pentru că pielea are un strat nou de celule la suprafață, este mai (foto)sensibilă, îmi explică Andreea, deci câteva zile după tratament, este indicat să porți SPF mai mare. Not a problem, oricum voiam să încerc noua cremă cu SPF 50 și tentă naturală. 

Așa arăta pielea mea imediat după procedură 👉

Efectele vizibile pe pielea mea


V-am arătat și în stories pe Instagram  cât de bine arăta tenul meu imediat după procedură. Deși prefer să vă povestesc acum mai multe, pe etape:

Imediat după procedură

Aveam tenul super hidratat, luminos, ferm și catifelat. Eram MEGA încântată de cât de light weight îl simțeam. Voiam să mă uit constant în oglindă. 

În următoarele zile

Am început să am câteva cojțe uscate pe piele - un lucru perfect normal și de așteptat,  După tratamentul cosmetic, pielea va fi mai uscată și mai sensibilă, astfel că apariția zonelor uscate nu e de mirare. Andreea mă avertizase oricum că așa va fi.  

Câteva efecte la care mă așteptam dar pe care nu le-am resimțit sunt sensibilitate ridicată, iritații și usturime. 

După o săptămână

Pielea mea a revenit la nivelul normal de sensibilitate, zonele uscate au dispărut (am folosit o cremă intensiv hidratantă + SPF chiar dacă stăteam în casă doar), iar textura tenului a rămas fină și catifelată. Cantitatea de sebum eliberată pe parcursul zilei a scăzut, iar aspectul general al tenului este mai luminos și mai sănătos, comparativ cu șnainte. 

All in all, pielea mea arată mult mai bine după procedură, iar eu mă declar mulțumită. Totuși, înainte să îți recomand procedura, vreau să-ți spun și despre potențialele reacții pe care tenul tău le poate avea:

- Fotosensibilitate - asta înseamnă că trebuie să îți protejezi pielea de soare mai mult decât de obicei, ân zilele de după procedură. Eu am folosit SPF50+ ân fiecare zi. 
- Roșeață - pielea ta poate părea ușor iritată și roșie (ca și cum ar fi ușor arsă de soare). Acest efect e normal și nu ar trebui să dureze mai mult de câteva ore. Pielea mea nu s-a înroșit aproape deloc. 
- Usturimi - în funcție de cât de sensibilă este pielea ta, s-ar putea să simți o senzație de usturime primele câteva zile. Și asta e perfect normal după microdermabraziune. Eu, spre exemplu, nu am simțit asta deloc. 
- Piele uscată sau descuamări - e posibil ca la câteva zile după procedura de microdermabraziune să ai parte de zone mai uscate pe ten, sau chiar de descuamări. Nu-ți fă griji, nu e o reacție alergică. Pielea ta se regenerează. Continuă să aplici SPF mai mare și o cremă intens hidratantă. 

Și-acuma, evident, vreau să știu dacă tu ai încercat micordemrabraziunea, sau dacă nu, care e tratamentul cosmetic pe care îl preferi? 

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Back
to top