Despre imaginea corporală şi atitudine negativistă


Cu toate am avut cel puțin o dată un moment în care ne-am fi dorit să putem cumpăra părți de schimb pentru corpul nostru. Poate un nas nou, mai rotunjit, o pereche de sâni mai mari sau mai egali, niște picioare lipsite de celulită și cu o distanță ideală între ele. În fond e normal să ai idealuri, să existe anumite părți care să te mulțumească și părți care să nu. Femeile din ziua de azi au însă o problemă gravă când vine vorba despre percepția propriului corp și despre atribuirea idealului altora pe corpul lor. 

Ești prea grasă!  

Știai că 94% dintre femei își critică în mod constant propriul corp? Partea proastă e că sunt femei care nu se opresc la a se (supra)critica pe ele însăși, ci duc mai departe stigmatizarea corpului „perfect”. Iar pe internet, să spui cuiva că e prea gras, atunci când știi că te referi la nesiguranțele tale, e ușor.

Așa că vă propun un exercițiu. De fiecare dată când avem (mă includ pentru că și eu am nevoie de acest exercițiu) gânduri de genul:
  • picioarele mele sunt prea grase
  • nu îmi place cum îmi arată sânii
  • sunt cât o balenă
  • grăsimea de pe burta mea poate avea propria casă
  • brațele mele sunt prea groase
să facem două lucruri: să gândim soluții pentru a schimba ce nu ne place (de preferat fără a ajunge la operații estetice, dar deh) și să găsim disciplina necesară să ne ținem de treabă cu chestia asta, iar al doilea lucru e să ne gândim imediat și la un lucru bun despre corpul nostru, în genul:
  • da, sunt grasă, dar sunt înaltă și din acest motiv nu par disproporționată
  • nu-mi plac coapsele mele, însă am niște glezne subțiri
  • am burtă, dar am o talie subțire.
Acestea sunt doar exemple, dar cred că ați prins ideea. Vreau să exersăm încrederea în noi. Nu îți place ceva la tine? Muncește pentru a schimba acel ceva, nu te lăsa pradă mentalității nocive și comentariilor negativiste ale celor din jur. Arată-le că poți să te schimbi dacă chiar vrei, sau că ești mulțumită de cum arăți și ești împăcată cu imaginea ta. 

Închei cu un filmuleț pe tema asta, făcut de Blogilates: 


#amîncredere

Until next time, yours,
 

Sursă foto: Oprah

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Back
to top